Blessed Generation

Laatste puntjes op de i.

Hello lieve volgers!

Morgen ochtend ben ik weg. Ik ben er helemaal klaar voor, denk ik. Na een aantal prikken, pillen, en toiletartikelen aangeschaft te hebben ben ik ook nog even deze week geholpen aan mijn aller eerste 5(!) gaatjes, in mij kiezen. Medisch voorzien zou er dus niks mis mogen gaan.

Daarnaast heb ik nog wat boodschappen gedaan. Mijn taxi chauffeur en zijn zoon schijnen fan te zijn van stroopwafels en de kinderen van Ria, de vrouw die heel Blessed Generation op gezet heeft, schijnen fan te zijn van Unox worst. Daar heb ik er dus ook een paar van gehaald. Ook heb ik een stuk of 15 dvd’s gedownload van The Lion King tot aan Chicken Run. Dat schijnen ze daar ook heel erg leuk te vinden. Van verschillende lieve jonge dames heb ik een hoop onderbroeken gekregen. In totaal heb ik nu meer als 60 onderbroeken. Sommige zijn echt heel erg schattig.De tandarts heeft mij ook nog een hoop tandpasta tubes mee gegeven.Mijn tas zit erg vol nu.

Mijn rekening ook. Lieve mensen, in totaal heb ik van jullie erg veel geld gekregen. Echt heel erg veel. Toen ik jullie een paar maanden geleden om een donatie vroeg, had ik nooit kunnen denken dat ik zoveel zou krijgen. In totaal hebben jullie mij 1235 euro gegeven!! Dit is ontzettend veel en vind het erg bijzonder van jullie. Van dit bedrag kan ik echt iets nuttigs gaan doen. Het plan is om les te gaan geven. Uiteraard weet ik niet of dit ook werkelijk het geval zal zijn. Ik zie het wel vooral als ik aan kom maar het plan is om kinderen tekenles te geven en volwassenen schilder les te geven. Ik zou ze best graag willen leren reclame tekenen. In Kenia word veel minder gebruik gemaakt van reclame via de computer. Er word veel meer geschilderd dan in Nederland. Ik zou bijvoorbeeld voor mensen die dit echt zien zitten een basis pakket aan kunnen schaffen zodat ze hun eigen schilders bedrijf kunnen starten. Zomaar een ideetje hoor.

Jullie krijgen echt nog van mij te horen wat ik er mee gedaan heb.

Morgen word ik naar Brussel gebracht en verdwijn om kwart over vier in de middag van Europese grond. Na ongeveer zeven uur vliegen kom ik aan in Doha, wat in Qatar ligt. In eerste instantie had ik die ticket geboekt omdat ik daar 12 uur moest wachten. Dan kan ik lekker relaxt doen dacht ik, mocht ik vertraging hebben, geen stress, ik vond dat wel wat.Vorige week kreeg ik een email dat ik maar een uur in Doha de tijd heb. Grotere kans dus dat ik mijn vliegtuig mis. Niet dat, dat de pret bederft maar ik zou het toch relaxt vinden als ik gelijk door naar Kenia mag, zonder al te veel gezeur. Na een uur in Doha te zitten vlieg ik dus door naar Nairobi waar ik om zes uur in de morgen aan kom. Daar komt Maxwell mijn taxi chauffeur mij ophalen, die man die van stroopwafels hield weet je wel, en brengt mij naar het dorp Ruiru waar een van de drie weeshuizen staan. Mijn twee vrij impulsieve vriendinnen zitten daar dan al. Die hebben vier weken geleden besloten om ook mee te gaan voor zes weken.Dus, tot zover mijn plan. Wat ik daarna moet verwachten, zien of doen mag Joost weten. Ik ben benieuwd en hoop, als jullie interesse hebben ik snel aan jullie kan laten horen hoe het daar is.

Laterrrrr!

ps. Ik zou het ook leuk vinden om van jullie leven op de hoogte te blijven. Als er iets bijzonders is mail dan naar mij om jullie nieuws te vertellen. jolienbos@gmail.com

pps. Mochten jullie nu geen idee hebben waar Qatar, Ruiru of Brussel ligt ( Brussel is trouwens wel een beetje pijnlijk, als je dat niet weet) Klik dat op mijn blog op kaart. ongeveer recht onder de gele Buffelo’s. Daar kan je mijn trip zien.

Reacties

Reacties

Femke

Jolien,
we wensen je een goede reis (ook is het een beetje een zick-zack-reis)!
Heel veel plezier en pas goed op jezelf!

Dikke kus van je nicht Femke, Vinny en Vida x

Sandra Starreveld

Hoi Jolien,hopelijk is de reis net zo soepel gegaan als van je twee impulsieve vriendinnen. Geef ze een dikke kus van me en geniet ervan met z'n drieen

Tante Cock

Lieve Jolien ,

Wil je nog even een fijne tijd , veel plezier en af en toe veel sterkte toewensen .Ik volg je Tante Cock

Annelieke

Lieve Jolien!
Hopelijk heb je een goede vlucht gehad!
Ben enorm benieuwd naar het volgende verhaal!

Geniet ervan!

Liefs

Elke

Hee Jolientje!

Ik hoop dat je snel een bericht over je eerste dagen in Kenia post want daar ben ik wel erg nieuwschierig naar. Kan ik Ilse en Jenny ook ergens volgen? De 19de ben ik op vakantie tot 22 augustus dus dan laat ik niks van me horen. En ik stuur het boek op!

Dikke kus Elke

Maaike

Hee Jolien, wat vind ik jou toch een dappere meid! Af en toe klink je wat onzeker maar toch doe je het allemaal, vind ik erg leuk! Hahaha en de man in het vliegtuig volgens mij vond hij jou wel een beetje leuk. Wat ernstig van de kinderen, maar goed dat jullie daar nu zijn. Ik ben erg beniewd naar hoe je reis verder zal verlopen.
Fijne reis groetjes Maaike

Maaike

Hee Jolien, wat vind ik jou toch een dappere meid! Af en toe klink je wat onzeker maar toch doe je het allemaal, vind ik erg leuk! Hahaha en de man in het vliegtuig volgens mij vond hij jou wel een beetje leuk. Wat ernstig van de kinderen, maar goed dat jullie daar nu zijn. Ik ben erg beniewd naar hoe je reis verder zal verlopen.
Fijne reis groetjes Maaike

Adri en Mienke

Wat een geweldige titel van je laatste bericht. En wat een leuke uitkomst. We hopen dat je bent ingeent tegen giraffes.
Ontzettend leuk om je ervaringen te lezen. We leven enorm met je mee en kunnen niet wachten tot je volgende bericht.

oma Betty

Lieve Jolien

Wat leuk dat er weer een sms'je van je was.
Je hebt het wel getroffen met al die lieve mensen om je heen.
Oom Jan is weer vertrokken. Het was druk maar wel gezellig.
Je krijgt ook deze week weer een mail van me.
(HVJ) kus OMA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!