Blessed Generation

Hoe ik hier langzaam aan het inburger ben.

Vroeger zag ik op vakantie mensen op straat schilderen. Ze maakten dan kunstwerken of decoraties. Rond om zo iemand stond een handje vol mensen bewonderlijk toe te kijken. Ook ik. Ik vond het bijzonder als ik mensen dat zag doen, zo knutselen. Deze week ben ik van positie veranderd. Van bewonderaar ben ik decorateur geworden. Er is alleen een groot verschil. Bij mij staan geen handje vol mensen te kijken maar een massa van mensen!
Vrijdag na dat ik mijn eerste verhaal online gezet heb zijn wij drieen gaan praten met Ann. Ze is de manager van Blessed Generation Ruiru. In haar kantoor (stel aub geen mooi kantoor voor zoals in nederland) hebben wij aangegeven graag het een en ander te willen schilderen. Toen ik hier, in Ruiru, de eerste dag aan kwam zag alles er heel erg verpauperd uit. Alsof het 15 jaar niet geschilderd was. De decoraties waren verkleurd en sommige gebouwen hadden niet eens verf. Ze vond dit een ontzettend goed idee. Het werk moet namelijk al heel erg lang gebeuren maar er is gewoon geen geld voor. Mijn eerste 100 euro is dus al uitgegeven. Aan verf. Maandag zijn we begonnen met het schilderen van een nieuw gebouw. Heel toevallig was 22 Juli de officele opening van het gebouw dus het was leuk dat wij het daarvoor even een kleurtje geven. Er was ook plek voor 7 decoraties waarin wij de schepping van de wereld hebben gemaakt. Moeilijk om uit te leggen. Ik probeer fotos online te gooien zodat je het goed kunnen zien. Dinsdag is Ria aangekomen. Ria is de directeur van Blesses Generation en Nederlands. Samen met haar twee witte kinderen en haar man Fester blijft ze hier een tijdje. Ik moet zeggen dat ik dat heel erg gezellig vind. Het is een ontzettend leuke vrouw. Na met haar gesproken te hebben, kwamen wij tot de conclusie om hier wel een paar weken te zitten. We kunnen de eetzaal, jongens kamers, meisjes kamers, speeltuin, school schilderen en decoreren. Ik denk dat bijna mijn hele budget hierin gaat zitten. Goed, tot dus zover zijn wij net klaar met het eerste gebouw. De resultaat foto's probeer ik er snel op te zetten. Ik werk in ieder geval heel hard en heb nog nooit zo sterk het gevoel gehad, dat wat ik doe ook echt nut heeft en dat het ook ergens op slaat. Dat gevoel heb ik sowiso nu pas voor de eerste keer. Ik ben voor de eerste keer echt blij met mijn opleiding. Iedereen, van 4 jaar tot de school directeur is blij met het reslutaat en ik heb dus ook iedere dag 100 man publiek bij mijn werk. Ik ben nu echt nuttig. Mischien moet ik wanneer ik thuis kom moeder worden. Dat is ook een zinvol beroep.

Voor de rest heb ik nog wat leuke dingen die niet belangrijk zijn maar die ik graag met jullie wil delen:
1. Iedereen zit aan mijn haar, ze willen het allemaal invlechten. Zondag heeft een een 15 jarige meisje het goed en fatsoenlijk gedaan. Ik vind het lelijk maar iedereen blijft er nu vanaf en het is praktisch.
2. Ik begin aardig heilig te worden. Ik ga rond 10 uur naar bed omdat er geen hol aan is in de avond, ik sta om half 8 op, ik heb nog niet een keer gerookt, gedronken of geblowd en ben zondag naar de leukste kerkdienst ooit geweest. Ik heb een uur bewogen en gezongen. Afijn zingen kan ik niet, ik deed af en toe alsof.
3. Aan de andere kant van mijn bunker raam staat een groot kippen hok en in de nacht hoor ik ze allemaal kakelen. Heel raar maar ik heb nu al 3 keer achter elkaar gedroomd dat ik al die beesten aan het killen ben. Het is een heuse nachtmerrie. Het eerste wat ik doe in de ochtend is op mijn nachtkastje staan om door mijn bunkerraam te kijken of die beesten er nog wel zitten.
4. De jongens zijn verslaafd aan mijn ipod. Ze hebben heel de zaterdag en zondag dat ene stomme spelletje gespeeld dat ik erop heb staan dat ik van Jasper heb. Toen ze naar bed gingen kwamen ze hem pas terug brengen. Ze hebben in dat weekend zeker 14 uur achter dat ding gezeten.
5. Ik heb een allergische reactie op een muggenbult. het lijkt net of er een midgetgolf bal in mijn arm zit. De dokter zegt dat het niet erg is. (die woont naast ons) Er stonden een paar kinderen bij toen ik het liet zien. Toen ik vroeg of ik er niet dood aan ging, aangezien ik vanuit Nederland enge verhalen heb gehoord werd ik door iedereen kei hard uitgelachen.
6. Mijn oorgat van 8mm is erg boeiend. Iedere dag word hij er wel even uit gehaald en rond gegaan in een groep om hem te bekijken. Uiteraard maak ik hem goed schoon ´s avonds. Het is hier sowiso vies. Veel te veel stof. Mijn voeten zijn iedere avond echt zwart. Mijn neus gaten ook en Ilse attendeerde mij erop dat het achter mij oren vies was. Ik had mij nog nooit achter mijn oren gewassen. Ik zie kakkerlakken lopen. Toch vind ik het bijzonder hoe snel je die dingen gewoon vind. Ik kijk er niet raar van op als ik er een zie.
7. Ik heb Emmy en Vief gesmst, oma een reactie terug geven en oma proberen te bellen. Volgens mij allemaal zonder resultaat. Mailen lukt gelukkig wel. Ik ga weer een nieuw weekend in, geniet er allemaal van en Later!!!

xxx Jo

Reacties

Reacties

Malve

Lieve Jolien, veel plezier daar in dit nieuwe, spannende wereldje. maak iets moois van en blijf van de kippen af ;o) geniet, malve

Annelieke & Flint

Jolien!
Wat een leuk verhaal weer!
Je schrijft echt super leukk!
Ben super benieuwd naar de foto's!
Wij passen nu op Flint! Hij heeft het prima naar zijn zin, hij loopt bijna de hele dag door de tijd en rent zelf haha. Ik ga dinsdag om mijn visum dus ben benieuwd!

Fijn weekendd!!

Tijn & Elke

Hee Jolientje wij zitten nu lekker in Italie en het bevalt heel goed, je boek was echt super super handig in Rome, vooral bij het forum romanum.
Je verhalen klinken echt heel leuk en ik ben heel blij voor je dat je eindelijk hebt ingezien dat sintlucas toch nog een beetje nuttig was haha.
Nog heel veel plezier en heel veel succes!
xxx

Viefke

Ha vrouw,
Thuis maar beginnen met baren dan hè, ghehe ;).
Inderdaad fijn dat je nu iets nuttigs ondervindt aan de SLstudie. Ik ben stiekem wel jaloers omdat jij zo zwaar interessant bent daar, en wij hier altijd nog een stel saaie nederlanders zijn haha.
Inderdaad dat smsen was zonder resultaat, heb niks gekregen :(. Weet niet of je mijn ellenlange mail al hebt gelezen? In ieder geval veel plezier daaro, volgens mij begint het allemaal al wel n bietje vorm te krijgen zo te horen!! xx
ps: wel elke dag douchen he .. ;)

Viefke

ps: nie zo mauwe over die vlechtjes joh! .. ;)

wama

Joost of beter gezegd Jo mag het weten.
Als we het zo lezen, gaat het allemaal wel goed komen. Back to basic. Geniet van elke minuut van de dag .. dus ook van de kippen.
Schilder stiekem een teckel op de muur. Het hoekie om.
groetjes
Wama.

Sjimmie

Wat schrijf jij leuk! Ben alles een beetje aan 't doornemen en ik vind het allemaal heel interessant klinken.

Je bent weer goed bezig en bij RD was jij altijd populair hoor ;)..., vast nog wel populairder dan nu in Kenia

Veel plezier nog en je krijgt de groetjes van Murat.

Kus

Sjoerd

Het klinkt of je het allemaal erg naar je zin hebt en jezelf wel nuttig weet te maken! De verhalen die je schrijft zijn erg leuk en ik blijf ze lezen!

Genietse, Sjoerd! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!