Blessed Generation

De 3 dagen dat ik de Hell gezien heb

Het had ook nooit zolang goed kunnen gaan. Ik vond het zo bijzonder dat ik zoveel geluk heb gehad de afgelopen 3 maanden. Ik kon het niet voorstellen en zat er eigenlijk op te wachten dat het fout ging gaan. Maar zo ontzettend veel ongeluk in zo'm korte tijd had ik echt niet verwacht!

Eigelijk begon het al zondag. Toen ging ik met de jongens wandelen naar het mooiste plekje van Ruiru (heel erg lelijk) Ik was knal rood van de zon en dat is niet lekker als je de volgende dag het vliegtuig in moet. Toen we terug kwamen van onze 3 uur durige wandeling zag ik dat mijn geld en cocoalde weg was. Het was in totaal maar 8 euro maar de cocolade was caramel. Dat vond ik toch behoorlijk erg. Ik verdenk mama er van.

De volgende dag wou ik natuurlijk al mijn vrienden tot ziens zeggen maar dat ging niet want ik had geen beltegoed meer. Beltegoed kopen ging ook niet want mijn geld was gejat. Pinnen kon ook niet want het pin automaat was kapot. Ik kon dus mijn vrienden niet bellen, geen eten kopen, mijn overnachtignen niet betalen, mijn taxi niet. Al met al een hoop frustratie en organisatie. Gelukkig heb ik hulp gekregen en heb ij geld geleend van iemand maar mijn vrienden in malindi heb ik niet meer gebeld.

Oke, in de avond kwam Maxwell mij ophalen. Hij was de eerste man die ik zag toen ik hier aankwam en hij is ook de laatse. Pijnlijk dus. Hij heeft mij op het vliegveld gezet en heb daar gewacht tot 11 uur in de avond want toen vertok mijn vliegtuig naar Dubai. In het vliegtuig natuuurlijk weer een traantje gelaten toen ik mijn favorieten land kleiner en kleiner zag worden. Naast mij zat een ontzettend dikke, lelijke, onvriendelijke Azieaat die naar zweet rook. Toen we 10 minuten in de lucht zaten begon hij met snurken en dat heeft hij de 5 uur durende vlucht vol gehouden. Hij stonk nog meer uit zijn mond.

Oke, geen oog dicht gedaan die nacht en om half 6 stond ik op de straten van Dubai. De stad sliep nog maar het was er warm. Ik heb rond gewandeld. Mensen liepen langs mij heen zonder op te kijken, hoi te zeggen, of een praatje te maken. Ik ging ergens ontbijten maar de vrouw achter de kassa keek mij niet eens aan. De stad was een en al modern en iets van culuur was er niet. Iedereen liep hard (de Kenianen hebben mij echt moeten uitleggen hoe ik langzaam moest lopen, relaxt) Ik voelde mij heel eenzaam en alleen. De hitte kon ik niet aan en ik was erg moe. Ik heb een dag ticket metro gekocht en heb ik de metro gaan zitten. Die rijden boven de grond dus dat was wel leuk. Kon ik mooi even die lelijke stad bekijken.

Na een uur nog maar eens een broodje gegeten en even papa en mama gebeld. Toen ik had opgehangen kwam er een man naar mij toe die uit Belgie kwam. Hij hoorde mij praten dus vond het gezellig om een praatje te maken. Hij zat in dezelfde situati als ik en moest de hele dag op zijn vliegthuig wachten. Hij vond Dubai trouwens wel helemaal geweldig. In Dubai heb je een skihal(?!?) den dat wou hij graag vandaag gaan doen. Mischien vond ik het leuk om mee te gaan? Ik vertelde hem dat ik het erg duur vond en dat ik daar mijn geld niet aan uit wou geven. Waarop hij zij dat hij het heel graag zou willen maar het alleen niet zo zag zitten, hij was een zaken man (eentje die bisniss class vliegt) en bood aan om te trakteren. Ach ja, waarom ook niet, laten we dan maar gaan skieen in de woestijd. Zo ben ik samen met een 40 jarige man die op Jim Carry lijkt en zich ook zo gedraagd wezen skien. Het was onzettend gezellig en ik vergat dat ik moet was. Om 3 uur ging hij was om zijn vliegtuig te halen. Ik nog een beetje door Dubai geslenterd (niet buiten, je kan heel Dubai rond lopen in Aircondition, zodat je niet in de hitte hoeft te lopen) en daarna ging ik ook naar het vliegveld. Het is een lelijke stad maar wel heel leuk om een keertje te bezoeken als je in een sitiati zit zoals ik zat. Je komt er een keer en daarna nooit meer.

Vanaf dat moment begon alle ellende echt. Ik wou mij inchecken om naar Kuala Lumput te vliegen maar ik had geen goed ticket. Ik moet even terug gaan en een nieuw ticket kopen. Ik schok. Mijn hart begon sneller te kloppen en voor de eerste keer in 3 maanden wist ik ineens weer wat stress was. Ik ga jullie niet het hele verhaal vertellen over die tickets want het is ingewikkeld en erg saai. Het kwam er op neer dat ik een ticket Bangkok-Delhi voor 600 euro moest kopen. Ik begon spontaan te janken. Die vrouw kreeg medelijden met mij en ging volgens mij beter haar best doen. Uiteindelijk had ze er een voor 400 euro. Ik had niet heel erg veel keus maar ik had het geld niet op mijn rekening. Dan maar mijn creditcard gebruiken. Ik had dat kreng nog nooit in mijn leven gebruikt dus wist mijn pincode niet en die wou ze wel hebben. Intussen had ik nog ander half uur voor vertrek van het vliegtuig. Ik belde mama en papa die natuurlijk allebei aan het werk waren en mijn pincode ook niet wisten. Al het ongeluk wat ik op dat moment kon hebben had ik. Helemaal niks zat mee, ik moest op het internet wat dan ook niet werkte. Ik vroeg een man of ik zijn computer mocht gebruiken en dat ik in de stress zat. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en uit beleefdheid vroeg ik waar hij vandaag kwam. Hij kwam uit Ruiru!!! Ik begon weer te janken. In ieder geval heeft deze man mij ter vergeefs proberen te helpen met werkelijk alles maar het ging niet. Uit eindelijk heb ik 2 minuten voor de check in ging sluiten een ticket kunnen kopen voor 400 euro. Ik zat in het vliegtuig.

In het vliegtuig een paar hazenslaapjes gedaan maar nog steeds niet echt. Weer zat ik te janken (ik heb nog niet een keer, niet in een vliegtuig gejankd deze reis) Papa en mama die dan zo lief gelijk van alles probeerde te regelen. Ik was helemaal over de rooie en oververmoeid. Eindelijk kwam ik vanochtend om 6 uur in Kuala Lumpur aan. Ik was zenuwachig om naar de immigraite dienst te gaan. Toen ik daar kwam werd er nisk gevraagd! Ze hoefde niks te zien! ik kreeg gelijk een papier in mijn paspoort. In eerte in stantie was ik natuurlijk hardstiikke blij, maar nu, hoe langer ik er over nadenk, hoe rader ik het ga vinden dat ik die ticket moest betalen.

Ik ging er vanuit dat mijn rugzak wel niet op de lopende band zou liggen maar dat was gelukkig wel het geval. (goh het zit eens mee) Helemaal kapot ging ik in de speaceshuttle zitten richting het centrum. Ik keek naar mijn tas en zag dat er aan gerommeld was. Huh? Ik keek nog een keer goed en toen zag ik dat de laptop weg was (sorry ilse! ik heb je vanochtend gesmst maar ik weet niet of je hem gekregen heb). Mijn tranen waren tijdens de vlucht opgedroogd maar nu liep ik weer jankend naar het politie bureau. Daar deed ik mijn verhaal. Toen ik klaar was, was het even stil en daarna begonnen die K*T lui mij gewoon uit te lachen. Dacht ik nu echt dat hun iets voor mij konden doen. Ik had mijn tas 48 uur niet bij mij gehad. verslagen ben ik weer in die shuttle gestapt naar het hostel dat ik in mijn boek had uitgekozen.

Het hostel was schoon, prachtig en vriendelijk mensen. Ik ben gaan douche (ik stonk een uur in de wind naar al de lagen oud zweet die ik verzameld had) en ben om 9 uur mijn bed ingestapt. Om 2 uur in de middag ben ik wakker geworden en ben nu aan het chillen. Ik doe gewoon waar ik behoefte aan heb op het moment en niks anders. Even verwerken en ik hoop dat ik vanaf morgen eindelijk een beetje kan gaan genieten van Azie. Ik snap echt niet waar ik die aan verdiend heb. Echt niet.

Het is natuurlijk wel erg snel om na 2 dagen weer gelijk een verhaal online te gooien maar ik heb even de behoete om al mijn elende te delen met andere hoor. Allemachtig wat een dagen. Niet te geloven. Als het geluk nu niet terug komt dan moet ik snel naar huis komen denk ik hahahaha.

Tot een beter bericht vanuit Malaysia!

PS. Ik zit hier in een internet cafe met 60 dikke azieaten om mij heen die allemaal aan het gamen zijn. Het is een zwarte ruimte en het lawaai van de games is te bizar! Ik durf er niet zo goed een foto van te maken maar ik geniet hier toch wel een beetje van. Erg grappig!

Reacties

Reacties

Maaike

Jeetje jo! Wat balen dat alles zo tegen zit. Maar na regen komt zonneschijn~!! Onthoud dat maar. xxx Maaike

ilse

Ach meissie toch, wat een pech ! Maar dat is nu en gister, kijk naar morgen. ....

Sterkte en geniet van de bizarre omgeving. Kijk uit naar je volgende blog en foto's.

Sterktie lievie xx

Tante Monique

Zo Jolien dat is een tegenvaller na dat mooi Afrika. Denk maar bij zo'n dip aan jouw mooie afrika en alle lieve mensjes daar.
Dikke kus
Tante Monique

oma Betty

Zo lieverd, dat was even schrikken toen ik je belevenissen van de laatste dagen hoorde.
wat heb jij een pech zeg.
Hopelijk is je volgende verhaal wat vrolijker.
Sterkte en fijne tijd in Maleisie. (HVJ) oma

john en lianne

hoi jolien de africanen zijn zo verkeert nog niet mischien wat nega van mij maar wees wat meer op je hoede voor die aziaten en pak alleen zelf je tas of rugzak in en neem nooit !!!!!een pakje of iets mee voor een ander maar dat wist je denk ik al,en maleisie heeft een president ook leuk en 60% is moslim heb je de torens ook al gezien ben benieuwd,hee wees voorzichtig en nog veel plezier daar john en lianne xxxx

wibowama

Hoi Jolien
Das knap waardeloos allemaal zeg! Kop op meisje, er zijn altijd ergere dingen!! Pas goed op jezelf!!
groetjes en knuffels, Wibowama

Theo de Badts

Hallo Jolien, wij zijn nog steeds bewonderende volgers! De cultuurschok van de Keniaanse armoede/eenvoud/warmte (in brede zin!) naar de ijshal (ook in brede zin!) van Dubai is al lastig te overbruggen en als je dan al de emoties/stress met wildvreemde moet delen, levert dat aardig taaie etmalen op. Het is misschien mager, maar weet je gfesteund door vele volgers in herfstig Souburg/Nederland. Vette groet

Klaas en Ella Marijs

Hoi Jolien, Wij hebben steeds met veel interesse en plezier je verhalen gelezen en blijven je ook de rest van je reis volgen. Dat het de laatste dagen effe tegenzit is wel erg heftig; vooral als je het alleen moet verwerken. Maar..we gaan er van uit dat de narigheid nu achter de rug is en dat je kunt gaan genieten van Maleisie. Pas goed op jezelf! Groetjes van die luitjes uit het gele huis in de Amstelstraat.....

mama

Even voor alle duidelijkheid: Ik ben niet die mama die de
€ 8,- en de overheerlijke karamel chocolade ontvreemd heeft hoor!

Vrouwtje

Ach liefje toch!...ik wou dat ik je een dikke knuffel kon geven! x

Jim Carrey

Jolien, je verhalen van de laatste maanden zijn zo boeiend dat ik alles in 1 adem van voor tot achter gelezen heb. Echt jammer dat je nu even door al deze ellende moest. Je hebt nu wel even een overdosis aan sh*t over je heen gekregen, maar laat dat niet de rest van je trip verpesten. Je kids in Kenia zouden waarschijnlijk ook na een tegenslag met een big smile naar de volgende dag uitkijken. Ik vind het geweldig dat je dit allemaal voor elkaar krijgt. Vergeet niet af en toe eens aan jezelf te denken.
Aja, Je plannen en ideeen over de weeskinderen zijn verdraaid volwassen voor iemand van 16 ;) . in 1 van je vorige berichten heb je je echte leeftijd verklapt. :))
geniet van je avontuur en laat weten als je hulp nodig hebt.

Bart Dollenkamp

Goh wat een verhalen zeg! Erg leuk en tegelijk pijnlijk om te lezen dat het zo tegen kan zitten. Heel veel succes en geniet er van, zover dat gaat ;)

Bart.

wibo

Ga je toch niet zitten treuren om een laptop. Bedank God of Allah dat dat ding drie maanden is meegegaan.
Eens lekker uitslapen en een maaltje Ma Po Tau Fu eten met Singapore bami of witte lijst (nr 153) en je bent er weer helemaal bovenop.
Je zag er gezond uit op de foto's, be happy en eet geen rode hond.
grrrrrrr Wibo

Bert en Marieke

Tja, Jolien dat is even stresssssssssssss.
Maar na Afrika komt Azie, na zonneschijn, hopelijk geen regen. Kom op meid, als ik je bed zo zie,daar zou Annelieke best een nachtje in willen slapen om over de skihal maar niet te praten. Dus bekijk het van de zonnige kant, hier blazen ze caissons op bij Ritthem, wie weet wat ons nog te wachten staat.

fati

Hallo (Jo met de banjo) ik weet niet of alle chineesen onaardig zijn wandt er zijn er namelijk heel veel, en mevr hu van da xin is best aardig en stinkt niet maar wilson (haar zoon) zit ook altijd op de computer te gokken.als ik jou was ging ik toch maar even boven in die dubbele toren met dat bruggetje er tussen kijken en dan wegwezen daar het platte land op of de rijstvelden in dat lijkt me interessanter dan die stinkstad.had je trouwens je rugzak niet op slot gedaan met dat kabeltje en hangslotje van mij let wel op als ze er iets uit kunnen halen kunnen ze er ook iets in stoppen en dan heb je een nog wat grotere probleemen dan een gestolen laptop.wat zijn daar je maaltijden en drinken ze daar de hele dag thee.ik hoor het allemaal nog wel hier gaat het leven gewoon z´n gangetje zoals dit imiddels al 52 jaar gaat dus ben ik stiekem best wel wat jaloers op jou. geef je oogen goed de kost en geniet van alles wat leuk is en vergeet alles wat niet leuk is maar weer gauw dat doen die keniaanen toch ook mocht je nog een kever rond zien rijden op de foto er mee .doe die asiaaten maar de groeten van mij and you now I love you kiss from your father ik kan het kussteretje op de laptop niet vinden anders stonden er heeeeeeeel veel

Sandra

Hoi Jolien wat een toestand. Is misschien wel verstandig de laptop op te geven aan de reisverzekering. Succes daar.
Groetjes

Elke

Hee Jo wat een ellende!
Heel veel succes en hopelijk heel veel plezier en geniet ervan!

xx

Edith

Heey Jolieneke,
STATISTISCH GEZIEN heb je voor dit jaar je portie pech al opgebruikt, dus 't kan alleen maar beter worden. Een voorbeeld is je ontmoeting met 'Jim Carrey', toch weer een leuk cadeautje zoiets toch? Ondanks je tranen en frustraties ga je er weer iets moois van maken, daar ben ik van overtuigd. Dikke Xuss, Edith

Adri en Mienke

Wat een verhalen Jolien. Alle stress heb je nu wel gehad denk ik. Het kan nu alleen maar beter gaan.
Wij hebben nu alleen maar wind en regen.
Geniet dus maar van de warmte.
Liefs Adri en Mienke

Annelieke

Lieve Jo!
Hoe is het met je??
Ik heb nu wat langer de tijd dus heb 2 van je verhalen gelezen!Wat geweldig dat je met de kids naar het zwembad bent geweest!! Ik ga hier met de kinderen een keer naar het strand. Konden jouw kinderen wel zwemmen? Hier kan namelijk niemand zwemmen haha.
Ik heb je verhaal met een lach en ook een traantje gelezen. Wat kan ik het me goed voorstellen. En wat zat het je tegen! Jeeetje wat een klote zooi. Jolien ik ben ontzettend trots op je! Dat je dit allemaal alleen doet en durft. Ik ben namelijk ontzettend blij dat ik Marloes bij me heb! Nou meis vanuit Ghana denk ik aan je! Het is zo grappig want hier heb je ook overal kleine winkeltjes,kei harde muziek, dansende mensen en allemaal heel nieuwsgierig! Meiske pas goed opjezelff!! En een hele dikke knuffel vanuit Ghana!!

Jennifer

poe wat een verhaal zeg. Ik vind het knap van je hoor dat je toch doorgaat!!! heel veel succes met je verdere reis en geniet ervan!! later kan je hier hard om lachen!;)

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!