Blessed Generation

Het einde van Zuid-Oost Azie

Voor ik mijn verhaal begin wil ik jullie uiteraard even een heel gelukkig nieuwjaar wensen. Ik weet dat niet iedereen een denderende jaarwisseling heeft gehad maar toch hoop ik dat iedereen heel erg veel van 2012 kan gaan genieten. Ik ben mijn jaar in ieder geval reuzachtig in gegaan dus mijn geluk voor 2012 zal wel op zijn.

Kerst was daarin tegen helemaal niks. Voor de eerste keer in mijn leven heb ik geen kerst gevierd. Rinkse was mijn beste vriendin en Marie was naar huis gegaan. We hebben ons prachtig aangekleed. Van Rinkse mocht ik een super sexy jurkje lenen waarin alles goed strak zat. Na een make up sessies van een paar uur zijn we gaan eten. Lekker bij de pizzaria met een glas wijn. Het is intussen 6 maanden geleden dat ik mijn laatste make up sessies had en ook 6 maanden gelden dat ik mijn laatste glas wijn gedronken heb. Het was een heerlijk kerst diner en Rinske trakteerde. Daarna zijn we maar weer bier gaan drinken op het strand in onze strake kerst jurken. Op het strand ontmoeten ik mijn oude vriend Danny uit Canada waarmee ik in het verleden ook een chillsessie heb gehad. Het was een gezellige avond maar niet bijzonder.

En toen was het kerst. Ik zweete mij kapot en ik had geen familie. Ik besloot niet aan kerst te doen. samen met Rinske ben ik op kerst terug naar Bangkok gegaan. Onze tocht begonmet de boot trip. Het is een gigantisch beroemde boottrip omdat hij nogal hard op het water slaat. Wij stonden met zijn tweeen op de pier te wachten tot we op de boot konden, intussen konden we bekijken wat er allemaal af kwam. Schikbarend gewoon! Vrouwen die aan het huilen waren, vrouwen die helemaal aan het shaken waren, de lekkere bruine kleur die de mensen hadden was helemaal uit hun gezicht getrokken. O ik was zo zenuwachtigvoor deze boot trip. Toen we eenmaal geseteld waren heb ik mijn ipod in mijn oren gestopt en heb een of andere vage meditaite muziek opgezet. 2 uur duurde de trip en volgens mij heb ik een uur liggen slapen! Ik weet het niet meer. Toen we aankwamen zag ik verschillende mensen zitten met plastic zakken met kost. Ik heb helemaal niks in de gaten gehad. Ik heb mijn ogen dicht gedaan en naar die meditatie muziek geluisterd. het was geweldig. Dat nummertje ga ik in de toekomst zeker nog een keer gebuiken. Uit eindelijk kwam ik om 1 uur snachts in Bangkok aan. Het was mijn meest eenzame kerst ooit.

Maar goed, ik klaag voor de rest abslouut niet hoor. Ik had een hardstikke lieve vriendin waarmee ik nog een week zou optrekken en oud en nieuw zou gaan vieren en ik ben al 6 maanden een van de vrijste vogels in de hele wereld. Tweede kerstdag stond in het teken van regelen. Ik ben naar de ambasade van India geweest, waar ik ook geen dag later aan had moeten komen en heb nog wat 'probleempjes' verholpen rondom mijn k*t vliegticket. Daarna ben ik met Rinkse aan het eind van de dag door gerezen naar een plaats 2uur rijden vanaf bangkok. Tja, het was niet heel bijzonder maar zoals aleerder vermeld, ik ben nogal verwend. Ondanks dat was het toch heel gezellig. We hebben een uitstapje gemaakt waarbij ik keihard gevallen ben. We liepen over de treinrails toen de trein aan kwam. We moesten rennen. Daar ging ik. Languit op mijn b. Maar de trein kwam eraan dus ik moest gelijk weer opstaan om door te rennen. Mijn hand en knie branden. Toen ik weer in de safe area was bleek dat ik flink aan het boede was, en ik heb werkelijk nooit pleisters bij mij. Het was allemaal best mooi. Ik heb vaak gedacht, dat als er wat met mij gebeurd ik er ook helemaal alleen voor sta. Dat is dus absoluut niet waar. Ik was het grote middelpunt. Iedereen kwam met jodium aan en pleisers. ik kreeg sterren voor mijn ogen en toen kwam er weer een gast met eenstoel aan rennen. Ja, het was maar een beetje bloed maar ik vond het ontroerend om te zien hoeveelhulp ik kreeg.

Na een paar dagen in de steden rnd bangkok gehangen te hebben zijn we 30 december weer terug gegaan naar de grote stad. Ik begin hem steeds meer te warderen. Het is zo groot maar wel heel leuk. Rinkse moest nog even shoppen voor dat ze naar huis ging en had afgesproken met iemand die ze in het vliegtuig had ontmoet en ook 2 weken hier was. Het was Bianca, een gescheide vrouw met 2 kinderen van 38. Ze zou ook met ons oud en nieuw vieren. Zo is het dus gegaan. we hebben 2 dagen gewinkeld in Bangkok en ik ben goed op weg om failliet te raken. De shopping malls zijn gigantisch maar niet zo heftig als in Maleisie hoor. Zo iets heb ik ook nooit meer gezien. Op ouderjaars middag ben ik samen met Rinkse naar de beroemde weekend markt geweest. Wat een mooie markt. Je had daar werkleijk alles. Riske heeft nog een nieuwe tas gekocht zodat ze alle spullen die ze kocht mee kon nemen naar Nederland en heeft mij overgehaald om een mooi jurkje te kopen voor de grote avond 2011-2012. Het was ook een prachtig jurkje hoor, en hij was 4 euro. Bianca heeft haar ag doorgebracht in spa's, haar nagels en haar make uplaten doen. het kan allemaal in Bangkok en je betaald er bijna niks voor.

En toen kwam de grote avond. Ik vind nieuwjaar altijd een beetje teleurstellend. Je wilt allemaal een goed feestje maar als je er dan op terug kijkt heb je het afgelopen jaar veel betere avonden gehad. Ken je het gevoel? Ik heb dat ongeveer 23 keer gehad. De 24 keer was totaal anders. Dit was echt een bruut feest. zonder meer mijn beste nieuwjaar ever. Ik kan het ook helemaal niet vertellen. Het is niet te beschijven hoe je, je voelt als je helemaal alleen, in het midden van de beroemde khao san road staat. 10000 andere mensen om je heen, terug denkt aan je geweldige 2011 en dan gaat aftellen om vervolgens met iedereen te knuffelen die om je heen staan. Dan weet je zeker dat 2012 mischien wel net zo bijonzder gaat worden als 2011. Na het nieuwe jaar ingegaan te zijn ging ik nog even dansen in de club. Ik zag er overingserg mooi uit. Ikhad mijn nieuwe jurk aan, Binca heeft mij prachtig in de make up gezet en mijn flut kapsel in aan het uitgroeien tot een prachitge kop met blonde haren (komt door de zon he, groeit het sneller en word het mooi blond). Ja, ik wil niet hoog dunkerdig zijn maar ik zag er veel mooier uit als alle dagen ervoor in mijn trip. Dan krijg je natuurlijk de beroemde openingszin van menig man. Happy New year!! Waar kom je vandaa? Nederland? O, Hoe felciterend ze elkaar daar? Met 3 zoenen?? O wat jammer, in mijn land doen we het met de tong. Zullen we? Te slap gewoon.Hetis er ook niet eentje maar werkelijk elke man zegt dat. Tegen iedere vrouw. Te slap gewoon. Maar goed het was een gezellig avond en Bianca en Rinkse was ik vrij snel kwijt. Mischien zijn hun wel in die orginele versier truc getrapt. hihi. Ik had intussen weer nieuwe vrienden en heb de eerste paar uur van het nieuwe jaar met het Argentijnse volk door gebracht en samen gedanst. De volgende dag heb ik nog een hapje met mijn argentijnse vrienden gegeten want Binanca en Rinkse zaten weer op het vliegtgui terug naar huis. Mischien moet ik mijn volgende reis maar naar Zuid Amerika plannen. Chili, Argentinie, Het zijn zulk bijzonder aardige mensen die ik vanuit die hoek ontmoet.

Maar goed, ook mijn Argentijnse vrienden zijn weer verder gaat reizen en ik ben weer alleen. Morgen vlieg ik naar India. Ik ben best zenuwachtig. Ik weet niet wat ik moet verwachten en ik weet niet of ik het leuk vind. Ik had nooit gedacht dat ik zo ver zou komen als waar ik nu ben. Ik ben heel benieuwd naar India en weet niet of het ook zo toeristisch is als zuid oost azie is. De mensen hier hebben mij ontiegelijk bang gemaakt voor het mannelijke volk waar ik mee in aanraking kom en voor alle lijken die ik op straat ga zien. Als ik het niks vind peer ik hem snel naar Nepal of ik ga naar huis. Als ik in mijn tas kijk zie ik jurkjes, rokjes en hempjes. Als ik op het weer van India kijk zie ik 12 graden. O jongens ik vind het zo spannend. Ik kan niet wachten tot het morgen ochtend is.

Zuid oost Azie heb ik dubbel ervaren. Ik had nooit verwacht dat het zo toeirstich was. Bijna alle plekken waar ik geweest ben is voor de 'reiziger' comfortabel. Zelfs de mensen met het meest lage IQ kunnen hier reizen omdat het zo simpel is. Zelfs de meest associale mensen zullen hier vrienden maken omdat er zoveel mensen zijn. Ik ben ook teleursgesteld door het type reiziger. Ik weet eigenlijk niet wat voor beeld ik bij een reiziger had voor ik vertrok maar het werkelijke beeld had ik niet. Het meeste volk gaat iedere avond uit, is iets te dik en iets te vies. Het is raar. Ondanks deze negatieviteit heb ik natuurlijk 3 prachtige maanden gehad. Ik heb heel veel bijnzdere mensen leren kennen, lieve mensen, mooie natuur, prachtige ervaringen waar ik met een glimlach op terug kijk en ik heb buiten gewoon veel geleerd over mij zelf. Ik heb echt af en toe in een dip gezeten maar ik heb nog nooit zo vaak de slappe lach gehad als in de afgelopen 3 maanden. In Kenya heb ik mezelf wel een stuk nuttiger gevoeld en was ik blijer met mijzelf omdat ik deed wat ik deed. Hier heb ik natuulijk helemaal geen klap uitgevoerd en dat vind ik best jammer. Iedere dag al mijn geld opmaken aan eten en drinken en meer niet. In ieder geval wil ik tegen iedereen van mijn leeftijd zeggen dat ze onmiddelijk hun koffertje moeten pakken en lekker naar hier op vakantie gaan want het is heerlijk en spot goedkoop!

Reacties

Reacties

ilse schot

Hoi Jolien,

Happy Newyear !! wat heerlijk dat de jaarwisseling zo leuk is geweest, in the pocket !
Ik heb gewerkt maar verder was het ook gezellig,
je hebt weer een mooi verhaal geschreven,
groetjes Ilse xx

Menno

Gelukkig en gezond 2012 Jolien! Dat allereerst! Weer veel meegemaakt zo te lezen. Geniet er nog even van en veel plezier in India! Pas goed op jezelf ;-)

Maaike

Hey Jolien,
Gelukkig nieuwjaar! Wat een leuk verhaal weer. Ik ben ook wel benieuwd wat 2012 ons allemaal gaat brengen:P India is ook leuk hoor! Neem alle tips maar van harte maar geniet er ook van. Hopelijk vind je het wel leuk om sinterklaas te spelen in Dehradun.
xxx Maaike

Jennifer

Gelukkig nieuwjaar!!!!
Ik kijk weer uit naar je volgende verhalen!!! Vind het super leuk ze te lezen!:D

xxx Jenn

Edith

Er zit geen begin en geen einde aan de aarde omdat die rond is. Je kunt in 2012 dus gewoon alle kanten op. Gisteren is geweest en morgen is nog leeg. Geniet ervan, xx Edith

stephanie

Wat een prachtig begin van het nieuwe jaar! En dat die dan maar weer even leerzaam zal zijn als het vorige! Ik ben wel benieuwd naar foto's van HET jurkje! Er zijn nog jaren zat om te werken hoor dus geniet van niets doen als kijken, eten, drinken en shoppen! Lieve Jolien ik vind het zo leuk je te leren kennen via al deze verhalen!

Elke

Gelukkig nieuwjaar lieve Jo!!!
Super leuk verhaal! En fijn om te horen dat de mensen uit Zuid-Amerika die je hebt ontmoet zo aardig zijn.
Hoop dat ik ook zo makkelijk contact kan maken met iedereen zoals jij!
xxx

Tante Monique

Jolien, allereerst de beste wensen voor 2012.
Ik blijf genieten van je mooie verhalen. Ook van India zal je zeker gaan genieten. Ik heb er zoveel mooie dingen over gehoord van Maaike.
Laat je weten of en zo ja wanneer je naar Dehradun gaat?
Met mij gaat het een stuk beter. Ben lekker aan het opknappen, je kent mij oersterk.
Dikke kus
Tante Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!