Blessed Generation

Back to Basic

Ooit, ergens op een warme zomer dag in 2011 zat ik op een bankje. Ik was zo gelukkig. Ik hoefde mijzelf niet af te vragen hoe het kwam. Dat wist ik namelijk heel goed. De zon scheen op mijn hoofd, om mij heen krioelde het van de kinderen en op de achtergrond klonk vrolijke muziek. Ik was in het mooiste land van de hele wereld. Ik wist dat ik nog veel landen zou gaan zien, die ik niet kende. Ik wist ook dat ik al in veel landen was geweest waarbij ik nooit zo fijn gevoel had gehad als in dit land. Op dat moment hield ik zoveel van Kenia. Ik was zo blij dat ik kennis had mogen maken met dat bijzondere land waarin iedereen snapt dat je met bijna niets heel gelukkig kan zijn.

Daarna ben ik verder gegaan. Oud verhaal voor jullie. Jullie zijn mijn meest trouwe volgers geweest. Ik wist allang dat ik weer terug zou willen naar dat bijzondere land met die leuke, grappige, levenslustige en zwaar relaxte mensen. Ik wist allang toen ik weer op Europeese bodem stond dat ik zo snel mogelijk weg uit Nederland wou zijn.

Zo gezegd zo gedaan. Na 2 weken kon ik lekker gaan werken. Fijn om mijn vrij lege spaarrekening aan te vullen maar ook fijn om mijn saaie dagen in dat grauwe weer te vullen. Op 30 juni is alweer mijn laatste werkdag. Dan is die rekening weer flink omhoog geknald en ga ik er weer van door op 2 juli. Terug naar Kenia.

Met veel mensen heb ik nog contact gehouden toen ik vertrok. Met mijn maat Jimmy, met mijn aller eerste beste vrienden Ellen, met mensen uit Ruiru maar het meeste met Ria. Terwijl ik in Laos zat mailde ik over mijn plan om terug te komen. Toen ik in Thailand zat kwam er een idee over een winkel. Toen ik in Nepal zat kwam het idee dat ik heel veel werk zou kunnen doen met die winkel. Toen ik eenmaal thuis kwam hebben we echt stappen ondernomen.

De bouw van het pand is bijna klaar. In Malindi, waar het stikt van de rijke toeristen. De producten die worden gemaakt zijn gemaakt door jonge moeders uit het Outreach project. Momenteel worden er tassen gemaakt maar voor de rest is er nog niet veel aan producten in de winkel. Daar ga ik mij allemaal mee bezig houden. Daarnaast denk/weet ik dat ik nog wel 100 andere dingen daar te doen heb.

Ik houd van dit Blog en hoop het weer bij te gaan houden. Ik denk niet iedere week aangezien ik niet iedere week een grens overloop naar een nieuw land maar ik hoop dat jullie het tof zullen vinden wanneer ik jullie op de hoogte houd van het project; de winkel. 3 December kom ik weer terug. Langer als 6 maanden mag ik niet in Kenia zitten en ik vind het fijn om weer terug te zijn in Nederland dan. Dan zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte.


Reacties

Reacties

Sandra

Wat een tof idee Jolien. Succes met de plannen en heerlijk om weer terug te gaan.

S. Kort

Dit jaar dus wel je verjaardag hier!

sjaak en suzan

Veel succes weer daar in het verre

Esmée

Wow Jo! Echt een super gaaf idee! Ik hoop zo dat het allemaal gaat lopen en dat je een super toffe winkel gaat krijgen waarmee je de mensen daar kan helpen. Heel veel succes!!

Edith

Super, Jolien! Je loopt over van de plannen en voert ze nog uit ook. Heel veel succes, wat zullen ze daar blij zijn om je weer te zien! xxx

Ilse

How can I say thank you, how can I say thank you, how can I say thank you o lord, how can i say thank you!
How can i can i can i can i can i say thanks...

Ik weet zeker dat iedereen met smagt op je wacht en dit liedje zingt!
Ik vindt het echt super super van je..! Als je mijn hartje al op hol laat slaan weet ik niet hoe blij de anderen zijn! Doe iedereen de groeten van me! xxxx ilse

ilse schot

Toen je thuis kwam in Nederland wist je dat je leven nooit meer hetzelfde zou zijn. Je hart ligt in Kenia, geweldig dat je een mogelijkheid heb om terug te gaan en daar je droom kan waarmaken.

Live youre dream !

oma Betty

Lieve Jolien,

Nog 6 daagjes en dan gaan we naar Schiphol om jou uit te zwaaien!!

Lieverd, volg je hart en doe dit omdat het je gelukkig maakt.

Wij leven allemaal met je meer.

Dikke kus va OMA (HVJ)

Ilse Starreveld

Ik wacht met smagt op je verhaal...! Al weet ik ook dat in Ruiru geen mogelijk heid is om te internetten. Gelukkig ga je snel naar Malindi:) xxx ilsje

mama

Net als Ilse wacht ik ook op je eerste vervolgverhaal.
Fijn dat je even een berichtje hebt gestuurd.
Dikke kus van ons.

Mienke en Adri

Hoi Jolien.
Genieten van een mooie zomer is er tot nu toe nog niet bij.
Misschien wordt het van het weekend beter. Leuk om je weer te volgen. Geniet ervan. Wij hopen dat je je draai snel zal vinden.
Dikke kus,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!